Handelsbetingelser

Velkommen til Garna

Garna ApS 
Vestergade 11
5970 Ærøskøbing
TLF: +4525944425
CVR: 39349027

Garna butikken finder du i butikken ISLAND LIVING

Torvet 11
5970 Ærøskøbing

Garna er et skønt og blødt univers fyldt med lækkert garn i 100% naturlige materialer, opskrifter og dejligt strikketilbehør, som både kan købes i webshoppen og i vores hyggelige butik.

Du finder vores fysiske lokation her.

NÅR DU HANDLER HOS GARNA

Ved handel på garna.dk eller garna.de accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne igennem, før du handler.

Hvis du har forespørgsler til produkter eller har lyst til at besøge vores butik på Ærø udenfor normal åbningstider, er du velkommen til at sende os en mail på velkommen@garna.dk.

Vi svarer dig enten på mail eller ved at ringe til dig. 

BETALING 

Alle priser er prissat i danske kroner (DKK) og er inkl. moms. På Garna.de er priserne omregnet til (EUR).

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra Garna medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. 

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Følgende online betalingsmetoder kan anvendes på garna.dk:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Mobilepay
  • Paypal
  • Anyday

Der tages ikke gebyr ved betaling.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel. Dette vil dog aldrig ske, efter et køb er gennemført. 

SIKKERHED

GARNA bruger SSL-protokol, som krypterer alle oplysninger. Dette sikrer dig og dine data. Al data er således sikker hos os og kan ikke læses af andre udefrakommende.

FRAGT

Til Danmark:
Du vælger selv leveringsmetoden, hvor også prisen vil fremgå. Af forsikringsmæssige årsager sender vi alt som pakker, og du vil altid modtage et tracking nr. så du kan følge din pakke.

Vi har gratis fragt på pakker leveret til Danmark med GLS Pakkeshop på ordre over 399 DKK. 

Bemærk: fri fragt opnås kun ved køb af fysiske produkter – opskrifter, der sendes som PDF til din mail vil ikke indgå i beløbet, der giver fri fragt.

Vi leverer med GLS og DAO,  og der er også mulighed for afhentning i butikken på Ærø.

Øvrige lande:
Vi har fri fragt til følgende lande - se fri fragt-grænsen nedenfor. Fri fragt-grænsen er forskellige og fastsat efter fragtprisen for det enkelte land. 

  • DE ved køb over 1700 kr. 
  • SE ved køb over 1000 kr.
  • FIN ved køb over 1500 kr.
  • NO ved køb over 2500 kr.
  • GL ved køb over 2500 kr.
  • CH ved køb over 2500 kr.
  • FO ved køb over 1500 kr.
  • I ved køb over 1500 kr.

For lande uden for EU afholder kunden selv fortoldning og moms i eget land. 

LEVERING:

Når du har afgivet din ordre, modtager du en e-mail, som bekræfter, at din ordre er registreret i vores system. Vi bestræber os på at få din pakke afsted hurtigst muligt. Hvis varen er på lager betyder det, at den typiske leveringstid vil være 1-2 dage fra vores webshoplager. 

Ordrer modtaget inden klokken 10.00 vil, såfremt det er muligt, blive afsendt samme dag.

Såfremt der er forsinkelse på din ordre eller der opstår problemer med leverancen, kontakter vi dig via mail eller telefon. 

Levering til udlandet:
Hos garna.dk er vi glade for at kunne tilbyde levering til alle lande indenfor EU.

Ved levering til udlandet kan der være yderligere 2 dages leveringstid. Den danske moms er indregnet i den oplyste pris, og momsen vil blive refunderet efter betaling, hvis det drejer sig om et land uden for EU.

Ved lande uden for EU betaler garna.dk for fortoldning ud af landet. Kunden betaler for fortoldning i modtagerlandet.

FORTRYDELSE OG RETURNERING
Det skal være nemt at handle hos garna.dk

At mærke garnet og se farverne er ikke en mulighed på samme måde som i en fysisk butik. Derfor skal det være let at returnere i tilfælde af, at du ønsker det. 

Du har ret til at fortryde din handel uden begrundelse, men vi vil meget gerne høre årsagen, så vi kan bruge det til forbedringer.

Udvidet retur og fortrydelsesretten gælder i 6 måneder, fra den dag du modtager din ordre.

Hvordan fortryder du din handel?
For at gøre fortrydelsesretten gældende skal du meddele Garna din beslutning om fortrydelse. Dette kan gøres via mail til velkommen@garna.dk. 

Derefter har du 14 dage til at returnere varen. For at lette ekspeditionen skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Varen bør være forsvarligt pakket ind, og vi anbefaler at sende den som pakke, således at den er forsikret, til vi modtager pakken. Du har ansvaret for pakken, til vi har modtaget den, gem derfor kvitteringen samt eventuelt track and trace nummer. 

Efter modtagelse af varen behandler vi sagen hurtigst muligt. 

Bemærk: Varen skal være i ubrugt stand, hvilket vil sige, at emballage og mængden af garn skal svare til det, du modtog i første omgang. Samtidig må det ikke været påvirket af lys eller lugte, såsom røg.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker pr. efterkrav eller pakke uden omdeling. 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returlabel via vores returportal
Du har mulighed for at bestille en returlabel via vores returportal her

Ved brug af vores returportal, fratrækkes 39,- fra det beløb, som du får refunderet.

GARNA ApS
Vestergade 11
5970 Ærøskøbing

Tilbagebetaling
Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, tilbagebetaler vi alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med handlen. Derimod skal du selv betale portoen for at returnere varen til Garna. Hvis du har benyttet dig af vores returportal, fratrækker vi 39 kr. fra det beløb, som du får refunderet.

Tilbagebetaling vil ske, når vi har modtaget varen og kan konstatere dens stand.

Beløbet vil blive overført til samme betalingsmiddel, som du brugte til betaling af købet.

Brugte og forringede varer
Hvis en vare viser sig at være afprøvet, brugt eller beskadiget, og dens salgsværdi dermed er forringet, forbeholder Garna sig retten til at værdisætte varen og tilbageholde et beløb svarende til værdiforringelsen.

Ikke afhentede pakker
Det sker, at man kan glemme at hente sin pakke. I det tilfælde, at pakken kommer retur til os, kontakter vi dig og spørger, om du ønsker den sendt afsted igen. Ønskes det, koster det en ny fragt, som sendes til butikkens mobilePay 47517 eller via bankoverførsel. 

Ønskes pakken ikke sendt afsted igen, refunderes beløbet for varerne. Porto refunderes ikke, da det koster returporto for os, når pakker ikke afhentes.

REKLAMATION
Dit køb er omfattet af købeloven, som giver dig 2 års reklamationsret omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. 

Reklamationen skal meldes til Garna i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindeligt betjening af produktet. 

Hvad gør jeg ved en reklamation?
Giv hurtigst muligt besked til os, efter at fejlen er opdaget. Dette kan ske via mail til velkommen@garna.dk.  

For at lette ekspeditionen skal du vedhæfte en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Varen bør være forsvarligt pakket ind, og vi anbefaler at sende den som pakke, således at den er forsikret, til vi modtager pakken. Ansvaret for pakken ligger hos kunden, indtil pakken er modtaget, hvorfor det er vigtigt at få kvittering og track and trace nummer på afsendelsen.

Reklamationsvarer skal sendes til:

GARNA ApS
Vestergade 11
5970 Ærøskøbing

Fragtlabel skal bestilles via vores returportal her

Ved berettiget reklamation refunderer vi varens pris efter modtagelse. Du vil modtage beløbet via den oprindelige betalingsmetode inden for maksimalt 14 dage.

PERSONDATAPOLITIK (Dine personlige oplysninger)

Kunde- og privatlivspolitik
For at du kan handle online på garna.dk, skal følgende personlige oplysninger oplyses:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail 

Vi bruger ovenstående registrering af dine personoplysninger, for at kunne levere til dig. Oplysningerne registreres hos Garna ApS i vores webshop - Shopify og vores økonomisystem - E-conomic.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vejne og må ikke bruge dem til egne formål.

Du har altid ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til velkommen@garna.dk .

Den dataansvarlige hos Garna er Birgitte Pedersen.

Cookies
På garna.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for kunden. Det er til enhver tid muligt at slette cookies fra computeren. 

Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Søndag, Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lørdag
Januar, Februar, Marts, April, Maj, Juni, Juli, August, September, Oktober, November, Dezember
Ikke nok produkter tilgængeligt. Kun [max] tilbage.
Tilføj til ønskelisteFind ønskelisteFjern ønskeliste
Indkøbskurv

Din kurv er tom.

Tilbage

Tilføj note Rediger ordrenotat
Tilføj gaveindpakning
Tilføj en rabatkode

Vil du tilføje en gaveindpakning? Kun

Tilføj gaveindpakning

Tilføj en rabatkode

Rabatkode vil blive fratrukket ved bestillingen